Sunday, September 07, 2008

Cierna hora, dni 5 a 6 - takzvane valacie

Aby sme mohli troska nabrat sily na dalsie poznavania ciernohorskych kras a zakuti, tak su v programe dva dni volna. Dva dni valania na plazi. Troska trpnem, ako ja vydrzim valat sa a nic nerobit. Volno ale nie je ani tak kvoli nam, ako hlavne kvoli soferom, ktori musia mat povinnu pauzu. Uff. Takze co bolo na programe?

Prvy z dvoch volnych dni sme si najprv robime prechadzku cez kopec skratkou do Petrovaca na Moru. Cestou miname krasnu plazicku Lucice a ja si v duchu hovorim, ze ak uz mam niekde kvasit, tak tu by sa mi to pacilo. Potom uz nasleduje Petrovac, male prijemne mestecko, kde vlastne okrem plazovej promenady, hotelov a obydli domacich nic viac nie je. Miestna plaz ma ale nejako extra nelaka, tak sa hned s Lenkou, Drazou a Opim dohadujeme, ze sa urcite po prejdeni mestecka vraciame na plaz Lucice. Davame si vybornu zmrzku a na konci promenady sa fotime pri pevnosti Kastel Lastva, ktora kedysi drzala ochrannu ruku nad miestnym pristavom. Opi si kupuje uzasne zelene plavecke okuliare, tipujem, ze detske.. vypada v nich potom zakazdym velmi komicky :) Potom uz len kluseme v umornom teple na Lucice, kde si prezieravo kupujeme lehatka a slnecniky (2 lehatka a 2 slnecniky = 10€), takze sa to slniecko da prezit. Voda je ale po veternej noci (celu noc nespim, ze nam ide vietor odfuknut nas horko-tazko ako tak ukotveny stan), uplne ladova. S postupom casu sa aj ta voda da. Kvasenie prerusujeme na rychly obed, vyberam si asi najlepsie zo vsetkych - fajnu rybiu polievku. Ked nas aj poobedne kvasenie prestava bavit, tak to balime a vecer klasika - melon a cervene vino na plazi. Na to by som si dokazala zvyknut :)(plaz Buljarica cestou z plaze Lucice)

Druhy den travime cely na nasej plazi, tj na plazi Buljarica. Nechceme ale lezat vedla "ciganskeho kempu" ako si pomenuvame uz v prvy den kemp pri plazi. Tak skusame prejst co najdalej po plazi, snaziac sa zasa ale neist az moc daleko, kde je vraj prebytok morskych jezkov a kde tiez zacina nudaplaz. Predsa len, este som nedospela do takeho stavu mysle, aby som bola schopna sa ist vyvalit na nudaplaz (aj ked ok, na FKK plazach ostrovcekov pri meste Hvar na ostrove Hvar som to takmer zvladla, ale to tam bolo aj podstatne menej ludi). S Lenkou sa idem prejst aspon kusok po plazi, keciame, keciame, ked zrazu Lenka hovori - "vsimla si si, ze su okolo nas uz len nahi ludia?" Nejako sme sa ocitli uz v tej "nuda" casti. A tak, aby sme im to oblecenim nekazili a oni nemali pocit, ze som nejaky uchylny fotograf (hej, lebo popri mori som si behala s fotakom) - prchame. Tento den ostavame bez slnecnikov a ja si uplne nezmyselne zmyslim, ze mam malo opaleny chrbat a zadnu cast tela, takze je jasne, co mi najviac spieklo. Aauuu. Ani opakovane natieranie kremom nepomohlo. Nasledujuce dve noci spim na bruchu. Opi opat skusa testovat okuliare a my sa zhodujeme, ze moze na ne balit baby :)Lenka zaziva trosku vzrusa, ked vyraza s Opim na pivo a zrazu len pocujeme s Drazou, ze niekto na nas vola od mora - a to ti dvaja na slapadle! :) tak si to doplavam za nimi a prejavuju sa moje uzasne schopnosti vylezenia na lodku akehokolvek typu - teperim sa hore ako nejaky tulen, Lenka s Opim nevedia, co od smiechu, nakoniec sa hore vytiahnem a zistujem, ze vsade bol piesok, ktory mi spravil solidny peeling, hmmm, niet nad skriabanie sa na slapadlo :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home