Wednesday, July 23, 2008

Bazant Pohoda 2008 - den 2

Druhy den zacal celkom skoro vdaka teplu (precooo som nechala doma sandalky a plavky???), ktore nas vyhnalo zo stanu (samozrejme plus tiez prebudzajuci sa ludia okolo). Cele doobedie sme prevegetili pri stane, pretoze na mna prisla nejaka lazy chvilka, a absolutne nic sa mi nechcelo. Ani len nohu zdvihnut. O 12 sme sa konecne zdvihli, ze sa pozrieme na Operu SND, lenze nejako sa slo okolo stankov s jedlom a obed sa pytal do zaludkov, tak sme zastavili pri cinskych nudliach, kde bol najvacsi rad (dufajuc, ze ked tam stoji tolko ludi, tak budu asi dobre, ale napr. moje nudle so zeleninou tej zeleniny v sebe vela nemali) a nejako sme potom tu operu uz nestihli.

Tak sme sa sli posadit na meetoo. sk na slovensku kapelku Swan Bride. Poznam niektore ich veci z _FMka, takze som si pohmkavala a celkom to uslo. (ludia na Swan Bride v odraze bryliek)

Odtial sme valili na Polemic, ktori hrali na hlavnom stagi. Kedysi som ich strasne "zrala", ale potom som ich videla uz tolkokrat, ze ma to prestavalo bavit. Toto bol moj-ich koncert po troch rokoch vari, co je dobre, lebo som si tu hudbu opat uzila. Slniecko svietilo, az pripekalo, takze polemicovska hudba uplne zapadala do koncepcie programu :) Prekvapenim boli dve pesnicky zaspievane byvalym spevakom Marekom, chjo, veru po jeho odchode z kapely ma Polemici prestali az tak bavit. Ale fajne to teraz bolo, splhli si u mna zahranim skladby "Top secret man" z prveho albumu, tak sme sa obe so sestrickou vyblbli. A aj dost ludi sa prislo pozriet, takze aj Polemici museli mat radost.

Casovy usek medzi tretou a stvrtou poobede sme si rozdelili medzi dve kapelky, obe zhodou okolnosti ceske. Na meetoo.sk hrali The Prostitutes, celkom fajne, melodicke to bolo, pacilo sa, ale aby sme nesedeli len na jednom (aj hlavne kvoli hladaniu tiena), pobrali sme sa na tanecny stage, kde hrali Cartonnage. Prekvapilo ma, ze od oboch kapiel som par skladieb poznala, pozitivne :) Potom sme kukli na hlavny stage, kde prave hrali Bell X1 z Irska. Zhodnotili sme to ako pohodovu pocuvatelnu hudbu, co nam vlastne vyhovovalo, pretoze Polemic nam ubral sil a mala prist Para, nasa naj slovenska skakacka, takze bolo potrebne nabrat sily nove :) Na piatu sme sa teda presunuli na Paru do O2. Ako uz zazneli hlasy aj inde, viac by sa Para hodila na otvoreny stage, ale mne to nevadilo ani v O2 stane. Ludi prislo plno, chalani museli mat radost, hrali nam fajne, nezabudli na to naj naj naj, proste vyskakala som sa paradne :) (a pekne baloniky tam tiez lietali :)) Lasky sa nezabudol hodit do davu a prekvapko bolo, ze na skladbu "Abstitent" sa dohrabali aj AMO. Decka z BA museli mat radost (ale nie, ak uz by som mala hodnotit nejake sk hiphopove projekty, tak AMO je asi jedine relativne pocuvatelne).


Po Pare som ostala uplne vyflusla, tak sme si sli sadnut na kobercek do Devina, kde hrali akurat The Infants. Poznam od nich asi jednu skladbu, takze ked mi ju zahrali, tak sme sa mohli pobrat zasa dalej. Cestou cez obcerstvenie a pivecko sme dosli na metoo, kde zacinal hrat King Solomon Burke z USA. Bol fakt ako kral, spieval z niecoho, co vyzeralo ako tron, ale my sme sedeli na trave, uzivajuc si hudbu v pololeze, takze na podium som uplne nevidela. Kazdopadne to bola prijemne stravena bluesova hodinka, hodiaca sa k zapadu slnka. Ako dalsi ma lakali Editors, ale mne sa nechcelo hnat, tak sme si volne dosli na O2, kde uz ficali Hexstatic (GB) z labelu Ninja tune. Nejako som ocakavala, ze to ich vystupenie bude vyzerat inak, pretoze predviedli DJsky set s videoprojekciou, co som teda necakala. Hrali ale fajne, aj som sa jemne vyblba a drumikoidnym remixom Prodigy - Smack my bitch up ma vyborne naladili na drumoidne ladeny vecer.

Po Hexstaticu bol hlavny ciel jasny - navrat Risa Mullera na hudobnu scenu. Vychytali sme celkom dobre miesta, a tak sou mohla zacat. Bolo mi jasne, ze nemozem ocakavat Risa v plnej sile ako kedysi, preto nechapem ludi, ktori ho tak zvozili a skritizovali na nete za jeho vystupenie. Ano, nebolo to perfektne, ale brala som to tak, ze teraz sme tu my, ludia, jeho posluchaci, pre neho ako podpora, nie on pre nas.. takze hoci som obcas mala pocit, ze ma vystupenie nudi, premohla som sa a vydrzala do konca, uz len preto, aby som dokazala, ze mu naozaj verim. Trosku ma tiez sklamal vystup Lasicu. viem, ze sa od neho v kuse ocakava, aby bol vtipny a neviem co, ale Cigaretku odspieval ledva ledva a zasa bez slovicka odpochodoval. Objavili sa nazory, ze mal v sebe asi o cosi viac alkoholu, nez je dobre a ze preto to tak vyzeralo, ja neviem, nedokazem to posudit. Kazdopadne, to, ze som tam vydrzala stat, nelutujem, aj ked vraj sucasne hrajuci Audio Bullys boli paradni.

Po Risovi mal prist pomaly moj vrchol vecera, pretoze na metoo.sk hrala Lou Rhodes. A nie sama, ona si doviezla aj kapelu. Ale... do davu sa nam tlacit nechcelo a posediacky toho moc pocut nebolo. Tu ma zvukari vyslovene sklamali, pretoze zazitok z koncertu sa ani nahodou nemohol rovnat tomu z minuleho roka, ked v komornej atmosfere vystupila Lou v TB arene. Ani neviem ako ten koncert ubehol, zrazu hrala tradicne piesen Gabriel a bol koniec. Trochu sklamanie, aj ked neviem, ci si zan nemozem sama, mozno keby som stala rovno pod podiom, tak by to bolo lepsie.

Segra po koncerte konci, ja sama pokracujem na hlavny stage, kde sa uz pripravuju The Streets, moj druhy vrchol vecera, na ktory sa fakt velmi tesim. Podarilo sa mi prebojovat celkom dopredu, aj vyhlad mam dobry, koncert moze zacat. Mike Skinner nabieha spolocne s doprovodnym spevakom (meno neviem, kto viete, tak ked tak napiste do diskusie) a zacinaju robit sou. Hraju sa najvacsie hity a Mike prekvapuje slovenskymi slovickami. V kuse sa pyta, ci ho ludia vidia, ci ho ludia pocuju, celkom mile mi to pride. Chudak, asi si myslel, ze s anglictinou tu bude uplne strateny. Trosku mi ale bolo nakoniec trapne za vacsinu ludi, ktori mu naozaj nerozumeli. To je ta anglictina u sk ludi naozaj taka biedna?? Nemyslela som si to.. Pricom rozpraval fakt pomaly, zrozumitelne, chjo.. no neva.. postupne si ludi vycvicil a prikazmi ako "sklonte sa" ci aj viackrat spominane slovne spojenie "fuckin sklonte sa" :) si nakoniec ludi ziskal a na zaver si aj zaplaval v dave (na to potreboval spominane sklonte sa, aby sa dostal co najdalej do davu bez utlacenia a potom odtial plaval naspat k podiu). Mne sa samozrejme najviac zavdacil skladbickou Blinded by the lights, moja srdcovka, fajna bola, aj bez zenskeho vokalu, ktory nahradil prave doprovodny spevak.. takze toto je vrchol vecera, vedela som, ze pride :) the streets, mike skinner, dakujem :)

Po Streets som sa sla zo zvedavosti pozriet na Hiromi, vypocula som si asi dve skladby, ale moje nozky boli naladene na skakanie v tento den, takze ma to odvialo do O2, kde hrali Pendulum djs. Ano, bol to masovy drum&bass, vy vsetci ortodoxni drumaci, mate pravdu. Ale mne sa to pacilo. Uzila som si to, skoro hodinku a pol som si tam pohopsala, vytriasla sa, uzila si drumiku zasa na urcitu dobu dopredu(ano zazneli aj tie ich najvacsie hitovice, aj remix Prodigy - Woodoo People) a potom sa ozvali moje stare kosti a zahlasili, ze je cas ist spat.. vsak sa aj blizila tretia hodina pomaly a tak som sa odviekla pomalym krokom k stanu. Bazant Pohoda 2008 pre mna konci. Ale viem hned povedat jedno - o rok som tu zas.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home