Monday, July 14, 2008

cesko-slovenskym pohranicim...

Posledny junovy vikend sme dali s OK cesko-slovenske pohranicie. Resp. OK zacinal uz v stredu v Hornom Lidci, iduc cez Pulcinske skaly, Makytu, Papajske sedlo na Kohutku, kde preckal brutalny nocny lejak pod nejakou strieskou chatky, vo stvrtok pokracoval dalej cez Portas a Maly Javornik po hrebeni smer Velky Javornik. Tam niekde bol naplanovany nas spolocny zraz. Ja som vo stvrtok vyrazila z prace hned po obede, cestovala som vlakom! (ano, ja, vlakom) do Vsetina, odtial busom do Velkych Karlovic a z miestnej casti Podtate som vystartovala smer hreben. Zrazili sme sa nakoniec v stredisku Kasarna, pricom on mi tvrdil, ze utekal pred dazdom, ja si myslim, ze sa hnal za pivkom :) Z Kasarny pokracujeme uz spolocne na Velky Javornik, kde chceme prespat na vrchole, aj fotime tieto nadherne cervanky pri zapade slnka, ale nakoniec potme schadzame naspat 10 min do sedla Gezov, pretoze tu je pristresok, v pripade dazda sa mame kde schovat.

V sedle ale nespime sami, je tam s nami este typek od Prievidze spolocne s konikom.. akonahle konik zafunal, alebo zakrepcil kopytami, tak uz som v momente bola hore a pocuvala, odkial vychadzaju ake zvuky. Moc som sa teda nevyspala..

Druhy den pokracujeme po hranici smer Makovsky priesmyk a Bumbalka. Pocasie je dlhu dobu nic moc, aj sa bojime, ci nezmokneme.. fotky tym padom tiez nie su bohvieco, dany usek ale nie je krajinarsky nejako extremne hodnotny, takze mi to ani tak nevadi. Obed davame na Masarykovej chate kusok za Bumbalkou, varia vyborne, mozem doporucit.. tato foto je tesne za Masarykovou chatou, uplne mnam. Zboznujem taketo chatky a domceky.. raz by som nieco take chcela mat :) inak cely dalsi hranicny usek miname krasne samoty, obaja sme z toho hotovi..

Kochame sa tiez vyhladom na Lysu horu a Travny..

aj tuto samotu by sme chceli mat :)

OK ma maniu na fotenie chrobakov.. co z toho, ze drvivu vacsinu fotiek chrobakov nakoniec vyhodi :) kym sa on trapil s odfotenim tohto chudacika, tak ja som urobila jeden cvak, tym som odfotila chrobaka, dalsi cvak, a mam makrohubu, dalsi cvak - makromach a dalsi cvak - makrolisajnik :) tak tu je aspon ten chrobak :)

Mali sme inak krasny plan, dojst niekam nad Konecnu, pretoze tam sa chcem odpajat (caka ma chata u kamosky v Zakopci, pricom OK pokracuje az do Jablunkova), nakoniec ale nase labky odmietaju poslusnost na kopci Bobek (asi preto, ze su krasne vyhlady aj na cz aj na sk a my chceme fotit zapad a vychod slnka, pricom zvysok cesty sa v mape javi ako les), a tak nachadzame fajne miestecko na nekosenej luke (OK z toho nie je moc nadseny, boji sa vsadelezucich potvor, ale btw kto po nom lezie viac nez ja? heh), pod statnymi ihlicnanmi, ale nemusime moc udupavat, prave pri stromoch je travy menej.. ja uz o chvilku vybieham nedockavo fotit a vznika napr. tato fotka..

Toto su zasa osvietene oblaky na slovenskej strane, fotene rovno zo spacaku.. to je pohodicka :) a romantika, hihi :)

Potom vybiehame este na najvyssi bod, aby sme teda pofotili aj nejaky ten zapad.. vznikaju do oranzova ladene Beskydy :)

...ci takato slnkozapadajuca gycovka.. ale mnamka, fakt :)

Noc je fajn, nepocujem ziadne zvuky, ale prejavuju sa nedostatky mojho letneho spacaku - celu noc ma klepe ako naozaj a to nie sme v nejakej extra vyske.. chjo, no nevadi, zasa som sa poriadne nevyspala.. rano je krasne, vypada to na fajny den a my cestou na Konecnu miname taketo krasne lucky.. inak, ja lucky zboznujem :)

Pri pohlade na Lysu horu a Grun, ci Biely kriz v dialke prichadzame na Konecnu, kde OK opustam, konci tu moje putovanie pohranicim.. este si prejdem 6 km po asfaltke na zastavku busu do Klokocova a papaa, majte sa krasne Javorniky a Turzovska vrchovina..

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

utekal som pred dazdom :o)

9:19 am, July 15, 2008  
Blogger adushka said...

dobre, tak ja ti teda verim ;)

1:34 pm, July 15, 2008  

Post a Comment

<< Home