Sunday, October 05, 2008

Criepky z Aberdeenu (a okolia)

Mam nejaky sklz. Nestiham. Ako som uz pisala, este zaciatkom septembra som sa bola konferovat v skotskom Aberdeene, a chcela som o tom napisat aj nieco viac, predsa len to bola moja prva navsteva v UK. Asi budu ale nakoniec len fotecky so strucnymi popismi a kto si bude chciet so mnou povykladat o mojich dojmoch a pocitoch zo Skotska (teda aspon z toho mala, co som v priebehu tyzdna stihla absorbovat), tak prosim nazivo :)


Den po prichode bol este volny, tak valime k moru, je ale kosa, ako naozaj, a to je koniec augusta.. :( neviem, kedy sa domaci stihaju kupat..


Nahodou tiez nachadzame roztomilu staru rybarsku cast zvanu Footdee, krasne milo romanticke miesto :) (aj v mrholeni a zime)



Dalsi den nas uz neminula konfa - a ako natruc bolo cely den pekne. Na odlahcenie aspon jeden slide, ze co vsetko v priebehu nasho zivota spapkame (kedze som ten potravinar a toto bola konferencia Food Micro)


Vracajuc sa z vecerneho rautu sa necham nalakat osvietenymi budovami Aberdeenskej univerzity. Viem, nie je to dokonale, ale slubujem, ze sa v nocnych foto vylepsim :)


Aj dalsi den svieti krasne slniecko, a tak utekam este pred konferenciou pofotit stary Aberdeen (tj areal uni)


Potom doslo aj na centrum Aberdeenu, ale az poobede.


Hekticke cetrum mesta.


Aby sme netrcali len na konfe, tak si platime vylety - jeden do destilarni, druhy na hrady. Tu je prva destilaren whisky, cisto v sukromnych rukach - Glenfiddich.


V ramci tour zavitame aj do "opravovne" sudov. Totiz skotska whisky sa moze davat do sudov, v ktorych predtym bol napr. americky bourbon ci spanielska cherry. Pred opatovnym pouzitim sa vsak sudy musia zreparovat. A to sa deje tu.


Najstarsia destilaren v Skotsku - Strathisla, tu palia whisky pre kralovsku rodinu.


Dalsi den nas cakali miestne hrady - styri boli v plane. Toto je prvy z nich - castle Frasier


druhy v poradi - Drum castle


a pri kazdom hrade ci destilarni (takmer) sa pasu miestne kravicky, ci uz plemena highland, ci obyc.. ja som z nich nemohla, a tak casto boli mojim objektom na fotenie.. :))


hrad cislo 3 - Crathes castle


makro vresu zo zahradky :)


Cairn O Mount, 455metrovy kopcek plny vresu (nadherneho), z ktoreho bolo vidiet nielen more, ale aj uzasnu skotsku krajinku..



Hrad Dunnotar, myticky posobiace miestecko na morskom utese, miesto, kde sa tocilo viacero filmov (ano, aj Statocne srdce)


Zacinam zboznovat taketo pobrezia asi :))

Chutovka z arealu Dunnotaru. Je prijemne, ze o celu ruinu a jej okolie je fajn postarane a clovek nelutuje 5 libier za vstup.

6 Comments:

Blogger modra.rybka said...

krasne fotky...uplne z nich citit tu atmosferu...dychaju... :-)

12:24 am, October 06, 2008  
Blogger MatusM said...

Velmi pekne, zaspominal som si na ten svoj Cornwall/Devon.. Suhlas s tou architekturou, poctivy kamen, a ta opravovana sudom, ci palenica - carovne! Pracovne som uz aj ja co-to pocestoval, ale taky zabavny program sme este nemali :-) Obavam sa, ze tych prasiat a caju mam uz teraz za sebou viac :)))

2:13 pm, October 06, 2008  
Blogger adushka said...

Dakujem, som rada, ze sa pacia, aj ked som tentoraz moc nedala tym popisom :)

Matus, vsak pockaj, zacnem pracovat realne a tiez uz toho moc na sluzobkach neuvidim :(

4:17 pm, October 06, 2008  
Blogger Tomáš said...

To menu mi pripomina detske casy, ked som filozofoval, ze k zivotu by mi stacilo 10 ton sunky, 5 ton syra, ... atakdalej. A dedo mi to skomentoval, ze - a mel bys petapadesat tun srajdy :)

11:13 pm, October 06, 2008  
Blogger adushka said...

Tomas, ja hlavne dufam, ze tvoje jedacie priority sa odvtedy jemne pozmenili :))

4:03 pm, October 07, 2008  
Blogger Tomáš said...

Jedacie ani nie, len zivotne potreby sa mi trosku rozsirili - samotne jedlo, som zistil, k zivotu nestaci :) :)

8:35 pm, October 07, 2008  

Post a Comment

<< Home