Monday, September 24, 2007

Barcelona, den 3

Treti den sme sa rozhodli poctit nasou ucastou aj konferenciu. Zavesili sme postery a sup na prednasky. Najprv sme vhupli do sekcie Global food suply, kde sa riesila geneticky modifikovana ryza pre treti svet. Z toho sme usudili, ze to nie je nic pre nas a pobrali sa do sekcie Industrial biotechnology. Tu nam to bolo o nieco blizsie, pretoze sa riesili enzymy, aj ked stale to bola spanielska dedina (ake vystizne :)) Pockali sme si este na konferencny obed (kde som sa totalne prepchala, na ponuke dna bola paella - aj ked s morskymi potvorami to moc neprehnali a potom rozne salamky, salatiky a sladke dobroty).

Po obede sme sa rozhodli pozriet si Poble Espanyol, nieco ako muzeum spanielskej dediny. Mali sme stastie, ze areal je blizko vystaviska, takze stacil kusok a boli sme tam. A tiez bolo stastie, ze bol pracovny den, pretoze hlavne cez vikendy areal praska vo svikoch, konaju sa tam totiz rozne akcie, festivaly, je tam mnozstvo obchodov, restauracii a pod. Vlezne je pre studentov 5,5€. Mysleli sme si, ze tam zabijeme tak nieco vyse hodinky, ale kdeze, je tam tolko zaujimavych veci, za nam to trvalo skoro styri hodiny :) Takze odporucam vyhradit si dostatok casu. Dobra vec je, ze v informacnom centre si mozete zapozicat take sluchatko, v ktorom je nahraty vyklad v anglictine, takze "zapozicanie" za dalsie 3€, ale co by clovek neurobil pre vyklad, ze :)


Takze muzeum je typicke tym, ze zachytava zivot akokeby typickeho spanielskeho mestecka, avsak jednotlive casti su kazda z inej oblasti Spanielska.

Ake prekvapive. Bolo postavene v roku 1929 kvoli svetovej vystave, po nej malo byt zburane, avsak nastastie sa vtedajsi radni rozhodli, ze by to bola skoda, a tak sa zachovalo dodnes. Jeho sucastou je 117 budov, ulic a namesti na ploche 49000m2. Okrem restauracii a obchodov sa tu daju najst aj tvorive dielne a ludove remesla.


Dalej uz len pridam samotne fotky, pretoze bohuzial nemam jednotlive popisky (material v eng je velmi skromny na text). Tak si vychutnajte aspon obrazky :) (a kto by mal zaujem vysvetlit, co je na tom ktorom obrazku, tak ked tak v diskusii :))


Vecer sme este zamierili na hlavnu tepnu Barcelony - La Rambla. Ja som ale z tohto miesta bola znechutena. Mnozstvo ludi, clovek ani nemal sancu sa zastavit kvoli foteniu, proste nic pre mna. La Rambla je nieco ako hlavna pesia zona konciaca az v pristave. Preto tie davy ludi. Tiez ju okupuju rozni malovaci obrazov, umelci a kvaziumelci, performari, no typicke centrum mesta. Co sa nam ale zapacilo, bol daznikovy dom :) Na konci Rambly je Monument to Columbus.

Az o dva dni nato sme mali moznost si pozriet aj okolite ulicky Rambly a tie boli ovela carovnejsie. Viac v dni 5 :)

6 Comments:

Blogger Tomáš said...

... a ja som sa tesil, ako ti v statistikach bude svietit navsteva z Hindustanu, a ze si ju pozriem, no a ... pristup zamietnuty ...

:)

3:52 pm, September 26, 2007  
Blogger adushka said...

Ajaj, tak ja to kvoli tebe opat povolim, dobre? ;)

9:29 pm, September 26, 2007  
Blogger adushka said...

No a pozrela som sa na tvoje statistiky, tak na teba sa nechytam... ale tesi ma, ze mam dvoch stabilnych "citacov" - teba a kamarata Peta aktualne in Japan..

ale zasa v podstate to je sama medzinarocna ucast, parada :)

10:00 pm, September 26, 2007  
Anonymous Anonymous said...

No hezky jsi mě nazvala, čítač :-) No potěš :-)

3:31 pm, October 04, 2007  
Blogger Tomáš said...

No na tu navstevnost sa da chytat velmi lahko - nejak som sa dostal do linkov na stranky ako zajezka.sk taraezoterika.sk atakdalej (ani neviem ako sa mi to podarilo:) a tlupa citacov sa zrazu zvecsila... Dalej mam vychytane keywords do vyhladavaca - stabilne zaciatkom jesene a jari sa objavuje hladanie "ZUNA brusne tance" :) - vtedy zacinaju kurzy mojej davnej Pari (to je po hindi jedno slovo :)
A este - pred vyletom som - kedze Niquita pracovala v cajovni v Staivnici - rozsiril ze vylet bude zdokumentovay - a tak cajomilci, kolegovia - Niquitini kamarati (dokonca aj rodicia Joseho) pravidelne sleduju vecernicek ...
Takze - daj o sebe vediet aj inak ako len na www a - a wwwirtualny entertainment uz budes musiet neprestat pisat - uz len kvoli tej kope ludi, co na to caka :)

5:00 pm, October 08, 2007  
Blogger adushka said...

No ja ti hlavne dakujem, ze si ma s tymi statistickymi strankami zoznamil, pretoze vdaka nim viem, ze to necitas len ty a Japonsko, ale aj par dalsich... a celkom ma potesi, ked sa obcas ozve niekto zo starych kamosov, ze si po dlhej dobe ten blog zapli a paci sa im, vtedy ma to veru bavi najviac.. :)

Ty si este v takej zaujimavejsej pozicii, pretoze tvoj blog citaju aj ludia, ktorych by si tam mozno ani nechcel, ale sled minulych udalosti to tak sposobil.. tak pekne pis, ja veru patrim medzi tych, co na to tvoje pisanie cakaju :)

10:26 pm, October 08, 2007  

Post a Comment

<< Home